2023. március 13.

Új műtőnkben senkinek sem kell félnie a beavatkozástól

Az orvostechnológia csúcsát képviselő műszerekkel szereltük fel.

Mindannyian tudjuk: amikor műtét előtt állunk, a legfontosabb a biztonság. Sokan vannak, akik inkább elszenvedik a hétköznapjaikat keserítő problémákat, mert félnek a beavatkozástól. Halogatják, mert szoronganak a kockázatoktól, az esetleges szövődményektől. Újonnan kialakított műtőnkben azonban a legkorszerűbb műszerek garantálják a páciensek biztonságát.

Klinikánkon éppen a pácienseinktől tudjuk, milyen szorongással érkeznek, és mekkora kihívás az ilyen aggodalmakat eloszlatni. Számunkra azonban nincs fontosabb szempont a hozzánk fordulók jólléténél és biztonságánál.

Milyen mellékhatások léphetnek fel és miért?

Egy műtét során két problémakör határozza meg a lehetséges kockázatokat. Az első maga a műtéti beavatkozás, hiszen a sérülés beindítja a szervezet védekező reakcióját és ezzel bizonyos speciális folyamatokat, melyeket kontrollálni szükséges.

Új műtőnkben teljesen elektromos műtőasztal segíti a műtét közbeni betegmozgatást és ezáltal a precízebb beavatkozást is. Endoszkópos műtéteink során 7K felbontású VIMS endoszkópos tornyunkkal nény centiméteres bemetszéseken keresztül végezzük el az operációt, így rövidítve le a gyógyulási időt. Emellett megfelelő mennyiségű és minőségű gyógyszerrel látjuk el pácienseinket a mellékhatások megelőzése és a betegbiztonság biztosításának érdekében.

Az apró bemetszéseknek hála a szervezetet érő megterhelés, így a szövődmények kockázata is jelentősen csökken.

Pácienseink akár még aznap hazatérhetnek és jóval gyorsabb felépülési idővel számolhatnak. Nem kell sokáig kiesniük a munkából és a rehabilitációjuk is hamarabb elkezdődhet.

Nálunk nem kell tartania az altatástól

A másik kockázatot a beavatkozáshoz szükséges altatás jelenti. Az altatószer alkalmazása önmagában nem elegendő, fájdalomcsillapítóra és izomlazítóra is szükség van, hogy a páciens és a beavatkozás biztonságát tudjuk biztosítani.

Mivel tudjuk, milyen gyakori pácienseinknél az altatástól való félelem, az altatóorvossal történő részletes konzultációval és korszerű eszközeinkkel a lehető legkíméletesebb altatást igyekszünk elérni. Így minimálisra csökkenthetők az esetleges  mellékhatások.

A kockázati tényezőket – például szívbetegséget, trombózist – már a beavatkozás előtt felmérjük kérdőívek és vizsgálatok segítségével. Így minden páciens személyre szabott mennyiségű altatószert és fájdalomcsillapítót kap.

A profi altatógépnek és monitoroknak hála azonnal látjuk a változásokat és reagálni is tudunk rájuk, több fajta beállítást alkalmazva. A betegszobában lévő és a központi monitorrendszerünk is folyamatos megfigyelést biztosít a szakszemélyzet számára, garantálva az azonnali segítségnyújtás lehetőségét.

Kevesebb a mellékhatás, gyorsabb a felépülés

Minden beavatkozás során felmerül a fertőzések kockázata, így ez is sokakat elrettent a műtéttől. Új műtőnkben alkalmazott lamináris levegőbefújónkon át egyirányú steril levegő áramlik be, így fokozva a betegbiztonságot és a műtéti terület sterilitását.

Ha pedig a műtét után a páciens még megfigyelést igényel, teljes körű komfortot biztosítunk. Az ápolói gondoskodás, fájdalomcsillapítás és akár azonnali gyógytorna-oktatás mellett ellátjuk segédeszközökkel – például mankóval, kötszerekkel -, és az otthoni teendőkről is felvilágosítjuk.

Az ápolás során nagy hangsúlyt fektetünk a mielőbbi mozgatásra, hogy fokozzuk a véráramlást a testrészekben. Szintén a keringést segítik, az ödémát pedig enyhítik az alkalmazott a kompressziós kötések, harisnyák.

A beavatkozás után emellett wifi és szállodai minőségű szoba is rendelkezésre áll, privát fürdőszobával. A prémium matracokkal ellátott, elektromosan állítható ágyakon pedig mindenki kényelmesen pihenhet a hazameneteléig.