Diabetológia

A diabetológia a cukorháztartás zavaraival, a cukorbetegség és annak szövődményeinek megelőzésével, illetve kezelésével foglalkozó tudomány. A diabetológus orvos felméri a cukorbetegség (diabétesz) kialakulásának rizikófaktorait, ellenőrzi a kórtörténetet, valamint a pácienssel szorosan együtt dolgozva egyensúlyba tartja a szervezet szénhidrát anyagcseréjét.

Balatonfüredi magánklinikánkon kiváló diabetológus szakorvosok várják, hogy felvegyék a harcot a cukorbetegséggel szemben.

Exkluzív környezetben | Balatonfüredi magánrendelés | Azonnali időpontok Veszprém megyében

ORVOSAINK

Szakmai stábunkban lévő szakorvosaink több éves külföldi és hazai gyakorlattal rendelkező magasan képzett szakemberek, akik munkájuk és az ügyfeleink gyógyulása iránt teljes mértékben elhivatottak.

DR. SCHMID ANITA

Diabetológus szakorvos

DR. SZENTENDREI TEODÓRA

Diabetológus szakorvos

ÁRAK

Belgyógyászati diabetológiai szakvizsgálat 25 000 Ft helyett 20 000 Ft

Milyen panaszok esetén keresse fel
diabetológus szakorvosainkat Balatonfüreden?

• Szomjúságérzet
  • Gyakori vizeletürítés
  • Indokolatlan súlyveszteség
  • Jelentős fáradékonyság
  • Érzékelhetően lassan gyógyuló sebek
  • Gyakori bőrfertőzés vagy bőrgombásodás
  • Állandó éhségérzet
  • Nemi szerv környéki bőr viszketése, gyulladása
  • Homályos látás

A diabétesz kezelése

A diabetológia kezelésnek 3 pillérje van. Az egyik a helyes táplálkozás, a másik a rendszeres napi mozgás, a harmadik pedig az orvosi terápia. Ha a 3 pillér közül akár a mozgás, a diéta, vagy a terápia valamiképp sérül, akkor az anyagcsere felborul, ami komoly szövődményekkel járhat.

A cukorbetegség népbetegség. Hazánkban is egyre többen élnek együtt a cukorbetegséggel, de sajnos közülük nagyon sokan nem is tudnak róla. A cukorbetegség ugyanis még a magas vércukor szint mellett sem biztos, hogy tünetekkel jár együtt.

Éppen ezért 45 év felett érdemes az ajánlott szűrővizsgálatokkal kapcsolatban felkeresni orvosát, hiszen ezek elvégzésével a cukorbetegség még időben diagnosztizálható.

A kor előrehaladtával a cukorbetegség kialakulásának esélye növekszik. Továbbá azoknak 45 év alatti személyeknek is ajánlott a rendszeres szűrővizsgálat, akiknek testtömeg indexe (Nézze meg BMI értékét) meghaladja a 25-ös értéket, valamint magas a vérnyomása, vagy emelkedett vérzsír értékkel rendelkezik.

A cukorbetegségnek 3 fajtája van

1. Prediabétesznek a cukorbetegséget megelőző állapotot hívják. Ilyen esetekben a vércukor szint még nem éri el a kritikus határértéket, ám meghaladja a normális vércukor szintet. Ezen állapotban a betegség még megelőzhető és visszafordítható a megfelelő kezelést és diétát alkalmazva. Mérje fel, hogy fennáll-e Önnél a prediabétesz rizikója. Töltse ki diabétesz rizikó tesztünket.
  2. Az 1-es típusú diabétesz esetén autoimmun betegségről beszélünk, mely során az immunrendszer megtámadja a hasnyálmirigy inzulintermelő sejtjeit. Ezen sejtek pusztulásával a szervezet nem tud megfelelő mennyiségű inzulint termelni, ami a cukorháztartás felborulásához vezet. Éppen emiatt az 1-es típusú cukorbetegség gyakran fiatalabb korban alakul ki, nem pedig az elhízás következtében.
  3. A 2-es típusú cukorbetegség kialakulása mögött több tényező is áll. A leggyakoribb probléma az inzulin receptorok hibás működése, ennek következményeként a szervezet által termelt inzulin nem tudja kellő hatékonysággal csökkenteni a vércukorszintet. A helytelen működést a túlsúly és a nem megfelelő táplálkozás idézi elő.

Töltse ki tesztünket és tudja meg,
hogy mennyire fenyegeti Önt a cukorbetegség.