„Az egészség a teljes testi, lelki és szociális jólét állapota, és nem csupán a betegség vagy fogyatékosság hiánya.” olvashatjuk a WHO alkotmányának előszavában. Ennek ellenére a nyugati orvoslás sokszor még mindig csak a tüneteket gyógyítja, és nem feltétlenül keresi meg az okot, ami a tünetet előhívta.

Minket itt, az Első Füredi Magánklinikán az az elv vezérel, hogy megtörjük ezt a hagyományt, és a hozzánk érkező pácienseket egészen más szemléletmóddal gyógyítsuk. Számunkra fontos, hogy az embert, mint egységet lássuk, és ne válasszuk le a fizikai testről a szellemi hátteret, illetve orvosaink ne csak a tünetek kezelésére koncentráljanak, hanem feltárják a kialakult betegség okát is.

Miért fontos ez?

Mindannyian tapasztaltuk már, hogy egy adott családban vagy munkahelyen egy-egy járvány idején vannak, akik megbetegszenek, míg mások, -akik pedig mellettük dolgoznak, vagy akikkel együtt élnek- nem kapják el a betegséget, például az influenzát. Ennek okát megvizsgálták és nagyon érdekes felfedezésre jutottak:

A központi idegrendszer jelenti a kapcsolatunkat a külvilággal, ez határozza meg a hangulatunkat, az érzéseinket. Immunrendszerünk feladata, hogy védje szervezetünket a különféle káros, külső negatív hatásoktól, hogy azokat felismerje és eltávolítsa.

Ez a két szervrendszer szorosan együttműködik egymással, és folyamatos kommunikáció zajlik közöttük, ha kimerültek vagyunk, vagy több stressz ér minket, akkor gyakrabban betegszünk meg, míg, ha kiegyensúlyozott életet élünk, akkor sokkal ritkábban.  Az immunrendszerünk hatékonyabban működik jó lelkiállapot esetén, ami segít a betegségek megelőzésében, illetve a gyógyulásban is.

Klinikánk szakrendeléseit úgy alakítottuk ki, hogy komplexen vizsgáljuk a pácienst, szükség szerint egy kivizsgálásban, kezelésben több orvos és szakember is részt vesz. Az Első Füredi Magánklinikán dolgozó szakorvosok mindegyike vallja, hogy elengedhetetlen az ember holisztikus vizsgálata, hiszen a tünet majdnem minden esetben csupán okozata a valódi problémának, illetve fontos, hogy a fizikai tényezők mellett a szellemi és lelki eredetű dolgokat is figyelembe vegyék a gyógyítás során.