A szeszélyes áprilisi időjárást hamarosan felváltja a tikkasztó nyár, amely az elmúlt éveket tekintve forrónak és napsütésesnek ígérkezik. A meleg nemcsak a komfortérzetünket teszi próbára, hanem komoly kihívás elé állítja bőrünk egészségét is. Vegyük sorra, hogyan érdemes felkészítenie bőrét a nyárra!

A bőrgyógyászat az egyik leginkább túlterhelt egészségügyi terület; már tavaly nyáron is nyilvánosságra kerültek cikkek, miszerint még a távbőrgyógyászat várólistája is betelt. Ez nem véletlen: az egészségtudatos emberek rendszeresen járnak bőrgyógyászati szűrővizsgálatokra, hogy időben kiderüljön, ha a testükön kezelést igénylő elváltozás alakulna ki.

A bőrgyógyászati anyajegyszűrés elkerülhetetlen, ha egészségtudatosak szeretnénk lenni és meg akarjuk előzni a későbbi bőrelváltozások tüneteit” – hívja fel a figyelmet az Első Füredi Magánklinika belgyógyásza, Dr. Nagy Gergő. – „Mivel sokféle betegséget, problémát is jelezhet akár ugyanaz a bőrgyógyászati tünet, érdemes biztosra menni ezek kivizsgálásával. Szakorvosaink ennek megfelelően gyakran javasolnak bőrgyógyászati vizsgálatot egyéb megbetegedések kivizsgálásának céljából is. Ez azért fontos, mert különböző betegségeknek lehet bőrgyógyászati vonatkozásuk és bőrtünetük is, utalhatnak más szervrendszeri betegségre (pl.: autoimmun betegségek, táplálék allergia). A szövettani vizsgálat során egyértelműsíteni tudjuk az elváltozások fajtáit, aminek köszönhetően pontos diagnózist, gyors és célzott kezelést tudunk alkalmazni. Ha az eltérés esetleg nem jóindulatú, akkor a korai észlelésnek köszönhetően megfelelő megoldást tudunk javasolni.”

A nyári meleg, a magas UV-sugárzás és az intenzív napfény mind-mind komoly terhet jelent a bőrünknek. Egyrészt a meglévő alapbetegségek, bőrtünetek állapotán ronthat, másrészt a nyár önmagában is okozhat különféle bőrproblémákat az erős leégés, extrém bőrszárazság, vagy rosszindulatú melanóma kialakulásának elősegítésével. Az Első Füredi Magánklinika orvosa szerint még a nyári forróság előtt érdemes elvégeztetni a szűrővizsgálatot, illetve a szükséges kisebb beavatkozásokat (pl. anyajegy-eltávolítás).

Szakorvosaink megoldáscentrikusan gondolkodnak: a bőrgyógyászati szakorvosi vélemény alapján, ha a bőre állapota indokolja, sebészünk vagy plasztikai sebészünk azonnal a rendelkezésére áll” – hangsúlyozza Dr. Nagy Gergő. – „Magunk is tudjuk, hogy az időtényező milyen fontos, ha az egészségéről van szó. Ezt tiszteletben tartva dolgozzuk ki a páciensek számára az ideális kezelést.

Még hozzátette: A szűrővizsgálatokon kívül természetesen egyéb általános kérdésekben is tud bőrgyógyászunk felelős, szakmailag pontos tanácsot adni a bőr egészségvédelmének megőrzése érdekében.

Foglaljon időpontot!