Legyen szó teniszkönyökről, alagút szindrómáról vagy csípőfájdalomról, az ortopédiai elváltozások emberek millióinak nehezítik meg a hétköznapjait. A krónikus fájdalomba és a mozgásunkat korlátozó állapotba azonban nem kell és nem is szabad beletörődni. Az ortopéd szakorvosok rengeteget tehetnek azért, hogy enyhítsék a fájdalmat és segítsék a mozgásképességet, az érintetteknek így nagyban javulhat az életminősége.

Mi számít ortopéd elváltozásnak?

Ez a fogalom a tartóés mozgató szervrendszer kóros eltéréseit takarja, amelyek lehetnek örökletesek vagy szerzettek is. Az izomzatot és a csontvázat számos elváltozás érintheti. Ezek közé tartoznak a térd-, csípő-, izom –és ízületi betegségek – a sort sajnos még sokáig lehetne folytatni. Klinikánkon azonban mindezeket a problémákat diagnosztizáljuk és kezeljük is.

Először is fontos leszögezni, mi a különbség az ortopédia és a reumatológia között. Az ortopédia a csontok, ízületek, izmok és inak elváltozásaival és azok megoldásával foglalkozik. Nagyobb elváltozásokkor jellemzően a rendellenességet
korrigáló operáció történik.

A reumatológia ezzel szemben a belgyógyászat egyik ága, amelyhez a teljes testre vagy egy teljes testrészre kiterjedő, több ízületet érintő betegségek tartoznak. A reumatológus szakorvosok döntően gyógyszerekkel, fizikoterápiával kezelik a rendellenességet. Így a köszvény okozta ízületi gyulladás például a reumatológia, míg a csípőkopás miatti protézisműtét az ortopédia területéhez kötődik.

Fontos tudni, hogy a krónikus ortopédiai rendellenességek kihatnak a mozgásképességre, mivel érintik a csontokat és az ízületeket is. Ennek következtében fájdalom lép fel és beszűkül a mozgástartomány, ami megnehezíti a szokásos napi tevékenységeket.

A krónikus kórképek eltérnek azoktól az akut traumatológiai és ortopédiai eltérésektől, amelyek gyakran valamilyen baleset következményei. Ilyen például a vállizomzat szakadása vagy a térdszalagok szakadása.

Minden esetben megéri a kezelés

Míg egyes eltérések gyógyíthatók, mások “csupán” kezelhetők – ám a páciens életminőségét a kezelés is jelentősen
javíthatja. A pontos diagn
ózis, majd a célzott kezelés enyhíti a fájdalmat és növelheti a mozgásképességet. A lényeg tehát, hogy  érdemes ortopéd szakorvoshoz fordulnia!

A kezelés típusai nagyon széleskörűek, az alkalmazásuk függ az adott problémától és annak súlyosságától. Egyes esetekben akár protézis beültetésére is szükség lehet, míg más elváltozásoknál az úgynevezett konzervatív terápiák (pihentetés, jegelés, kompresszió és az adott testrész felpolcolása) is enyhülést hozhatnak.

Klinikánkon a legprecízebb műszerrel – úgynevezett artroszkóppal – is operálunk, amely nagyfokú pontosságot és kíméletes beavatkozást tesz lehetővé. Magasan képzett, tapasztalt orvosaink segítenek abban, hogy a páciensek megszabaduljanak a fájdalomtól és visszanyerjék a korábbi mozgáskészségüket. Így a lehető leggyorsabban, leghatékonyabban javíthatjuk a hozzánk fordulók életminőségét.

Akár kivizsgálást szeretne, akár a diagnózis birtokában keres segítséget, szakértő orvosi és egészségügyi csapatunk mindenben a rendelkezésre áll.