Mozgásszervi problémák kialakulásakor mindenképp orvoshoz kell fordulnia. A kérdés mindössze az, milyen szakterületet keressen fel, ki tud önnek a leggyorsabban, leghatékonyabban segíteni? Ez természetesen attól függ, milyen tüneteket tapasztal, pontosan milyen problémára keres megoldást.

Az alábbiakban összegyűjtöttük, mit érdemes tudnia a mozgásszervvel foglalkozók specifikus szakmai megközelítéseiről, a reumatológus és az ortopédus kezelése közötti különbségekről, és hogy a saját tünetei alapján kihez érdemes fordulnia mihamarabb.

Dr. Nagy Gergő belgyógyász szakorvos

Mind a reumatológia, mind az ortopédia mozgásszervvel foglalkozó orvostudományi szakág, ám eltérő szemlélet alapján, más típusú kórképekkel és ennek megfelelően megoldásokkal foglalkoznak döntően – tanácsolja az Első Füredi Magánklinika belgyógyásza, Dr. Nagy Gergő. – „Az időben végzett, megfelelő kezeléssel a tünetek enyhíthetők, és teljes, fájdalommentes életet élhet.”

A reumatológusok általában a több, egyszerre akár 3-4 nagyízületet vagy sok kisízületet érintő betegségeket kezelnek. A sok kisízület együttes betegségét gyakran valamilyen ún. rendszerbetegség okozza. Ez lehet akár egy anyagcsere-betegség vagy autoimmun betegség is, ezért mindenképpen komplex szemléletmódot és terápiát igényelnek ezen állapotok. Bármiről is legyen szó, a reumatológus elsősorban gyógyszeres kezelést, gyógytornát, fizikoterápiát, gyakran kombinált kezelést alkalmaz.

Innen tudhatja, hogy egy reumatológus szakvéleményére van szüksége:

– egyszerre több ízületét érinti a panasz (főleg kis ízületeket a kéz, láb területén),
– reggeli ízületi merevséget tapasztal,
– gyakran derék, hát vagy nyaki fájdalmat érez.

Az ortopédus döntően a nagyízületeket érintő betegségekkel és elváltozásokkal foglalkozik, szükség esetén traumatológiai, azaz baleseti sebészeti, valamint a sérülésekből való felépülést támogató feladatokat lát el. Hála az orvostudomány nem lassuló technikai fejlődésének, az ortopédusok eszköztára is bőven kiegészült az operáció mellett különböző injekciós kezelésekkel, gyógytornával és fizikoterápiával.

Innen tudhatja, hogy egy ortopédus szakvéleményére van szüksége:

• – nagyízületi problémát tapasztal (rendellenességet vagy fájdalmat a térdében, csípőjében, könyökében, vállában),
  • – kifejezetten egy területre koncentrálódik a panasza,
  •  – sérülés érte.

Ha a fentiek alapján is bizonytalan, hova érdemes fordulnia, bátran hívja az Első Füredi Magánklinika ügyfélszolgálatát! „Tudjuk, hogy az egészséges, fájdalommentes élet nem tűr halasztást. Klinikánkon ezért várakozási idő nélkül kerül sorra, hogy mihamarabb megoldást találhassunk a problémájára” – hangsúlyozza Dr. Nagy Gergő.

Foglaljon időpontot!